Witam! Proszę o podanie jak najwięcej według was najlepszych filmów Gangsterskich,Mafijnych i kryminalnych...
Oto moje typowania :
1 Ojciec Chrzestny 1,2,3
2 Gorączka !!! (Super Film)
3 Kasyno !!! (Super Film)
4 Ulice Nędzy
5 Życie Carlita
6 Taksówkarz - co prawda nie gangsterski ale z kryminalu troche ma...
7 Nietykalni
POZDRAWIAM!!!
Wszystko jak wyżej, dodałbym jeszcze:
- Chłopcy z ferajny
- Człowiek z blizną
- Dawno temu w Ameryce
- Donnie Brasco
- Prawo Bronxu
- Infiltracja
- Pulp Fiction
- Leon zawodowiec
Dzięki BigGrove ! wlasnie ogladam Donnie Brasco (nawet fajny) ''Infiltracja'' i ''dawno temu w ameryce'' - jeszcze nigdy nie ogladalem, z pewnoscia musze obejrzec... Pozdro!
najlepsze to ojciec chrzestny,chlopcy z ferajny , kasyno , dawno temu w ameryce , czlowiek z blizna , takze swietny jest bugsy
Jak dla mnie dwa najlepsze to Godfellas i Casino, potem Carlito's way, Pulp Fiction, The Departed, Heat. Polecam również komedie kryminalne Guy Ritchiego, takie lekkie gangsterki - Lock Stock and Smoking Two Barrels I Snatch. Wszystkie wymienione to w pełni zasłużone DZIESIĄTKI !!!
OPRÓCZ wyżej wymienionych to na pewno jeszcze RISE OF THE FOOTSOLDIER, AMERICAN GANGSTER I SYNOWIE MAFII...
Chłopcy z ferajny, Kasyno,Inflirtacja,Prawo bronxu,wściekłe psy,Dzień próby ale niewiem czy to ten gatunek ale extra - a muszę obejrzeć Gorączke,Nietykalni,Dawno temu w ameryce
Prócz wymienionych:" Ścieżka strachu(Miller's Crossing)"-świetny film braci Coen,"Gotti","Droga do zatracenia","Wrogowie publiczni","Wróg publiczny numer 1"(amerykański i francuski),"Blow","Uznawany za pierwszy film o tematyce gangsterskiej-"Mały Cezar",coś z klasyki "Aniołowie o brudnych twarzach","Na nabrzeżach"-oba mocno się zestarzały ale warto zobaczyć choćby dla porównania z teraźniejszymi produkcjami.
Z kryminalnych:"Chinatown","Tajemnice Los Angeles","Siedem","Nieugięci","Bullit","Czarny dzień w Black Rock ","Bezsenność",Millenium","Zły porucznik","Serpico","Morderstwo doskonałe","Z zimną krwią","Citizen X","Henry - Portret seryjnego mordercy ",filmy z Eastwoodem("Brudny Harry","Strażnik prawa","Pula śmierci","Nagłe zderzenie","Siła magnum"),"Zodiak","Milczenie owiec","Podejrzani","Żegnaj laleczko","Sokół maltański","Z piekła rodem","Imię Róży","Windą na szafot","36","Ted Bundy","Kamorysta"(mafijny),"Samotne serca","Memento","Fargo","Śledztwo nad przepaścią","Droga przez piekło(U turn)","Psychopata","Gdzie jesteś Amando","Złodziej życia","Kolekcjoner kości","Kolekcjoner"...To na razie tyle.
grimreaper nie wymienil najlepszych filmow tylko wszystkich jakie zna albo znalazl w google... (co bardziej prawdopodobne)
"Witam! Proszę o podanie jak najwięcej według was najlepszych filmów Gangsterskich,Mafijnych i kryminalnych..."Czytaj uważnie.
"Lock Stock and Smoking Two Barrels" - nie musiałeś się już tak wysilać, wystarczyło napisać "Porachunki". Z pewnoscia film godny uwagi, jak dla mnie cos niesamowitego. POLECAM ~~!!~~
Hmm, te 2 tytuly mozna uznac bardziej do komedii gangsterskich, inny klimat ale potwierdzam ze bardzo dobre
Według mnie najlepsze to (bez kolejności):
Ojciec chrzestny 1,2
Nietykalni
Kasyno
Donnie Brasco
Pulp Fiction
Ulubione:
"Ojciec Chrzestny" i "Ojciec Chrzestny II"
"Człowiek z blizną"
"Kasyno"
"Dawno temu w Ameryce"
"Wściekłe psy"
"Życie Carlita"
"Chłopcy z Ferajny"
"Pulp Fiction"
"Ojciec Chrzestny III"
Nie wiem czy nikt nie oglądał czy jak ale jest jeszcze jedna trylogia warta obejrzenia.
Pusher I,II,III.
Klimat moze nie amerykańskiej gangsterki ale europejskiej bandytki.
Polecam
moja topka "czysto gangsterskich":
1. Chłopcy z Ferajny 9/10 <3
2. Donnie Brasco 9/10 <3
3. Kasyno 8/10 <3
4. Dawno temu w Ameryce 8/10
5. Ojciec Chrzestny II 8/10
6. Życie Carlita 8/10
7. Ojciec Chrzestny 7/10
8. Ojciec Chrzestny III 7/10
9.. Człowiek z Blizną 7/10
10. Nietykalni 5/10
topka "gangstersko podobnych":
1. Pulp Fiction 10/10 <3
2. Miasto Boga 9/10 <3
3. Wściekłe Psy 9/10 <3
4. Rok Smoka 8/10 <3
5. Gorączka 8/10
6. Blow 8/10
7. Prawdziwy Romans 7/10
8. Prawo Bronxu 7/10
9. Przekręt 7/10
10. Ulice Nędzy 7/10
11. Infiltracja 6/10
12. Święci z Bostonu 4/10
1. Ojciec Chrzestny II
2. Rodzina Soprano (wiem że to serial, ale za to jak wybitny:)
3. Ojciec Chrzestny
5. Zakazane Imperium (też serial)
6. Kasyno
7. infiltracja
8. Chłopcy z Ferajny
9. Donnie Brasco
10. Wrogowie Publiczni
Pulp Fiction i Gorączka nie są moim zdaniem filmami gangsterskimi, dlatego nie umieszczam ich w rankingu :)
Do tego wszystkiego dodałbym jeszcze włoską "Gomorrę". Może być dosyć nudny z bardzo powolną akcją, ale pokazuje prawdziwe życie we współczesnej mafii, tak jak "Donnie Brasco".
1. Ojciec chrzestny
2. Charlie Valentine
3. Borsalino
4. Kasyno
5. Chłopcy z ferajny
6.Mobsters
7.Gotti
8.Joe Valachi
9, Dawni temu w Ameryce
1. Ojciec Chrzestny
2. Ojciec Chrzestny II
3. Chłopcy z ferajny
4. Dawno temu w Ameryce
5. Kasyno
6. Człowiek z blizną
7. Życie Carlita
8. Nietykalni
Kolejność przypadkowa:
- Ojciec Chrzestny (trylogia),
- Nietykalni z Kevinem Costnerem,
- Dawno Temu w Ameryce,
- Wrogowie Publiczni,
- Gotti,
- Życie Carlita (oryginał z Pacino i remake),
- Donnie Brasco,
- Chłopcy z Ferajny,
- Droga do Zatracenia,
- Prawo Bronxu,
- Człowiek z Blizną,
- American Gangster
1. Chłopcy z ferajny i Dawno temu w Ameryce
2. Człowiek z blizną
3. Ojciec chrzestny (trylogia)
4. Kasyno
5. Inflitracja
6. Nietykalni
7. Wrogowie publiczni
8. Życie Carlita
9. American Gangster
Trylogia Pusher w reżyserii Refna jest świetna, bardzo realistyczna, w sumie to nawet naturalistyczna.
Proszę bardzo, tu jest wszystko co najlepsze w tym gatunku - http://kulturozerca.pl/film/kino-gangsterskie-10-filmow-ktorych-wstyd-nie-znac/
Yo, polecam "Skupienie" Jakuba Charona, mocny film, grają prawdziwi gangsterzy- do obejrzenia na YT:
https://www.youtube.com/watch?v=lZuonyv4z2o
1.Kasyno
2.Taksówkarz
3.Pulp Fiction
4.Infiltracja
5.Ojciec Chrzestny 2
6.Ojciec Chrzestny
7.Chłopcy z Ferajny
8.Człowiek z Blizną
1. Dawno Temu w Ameryce
2. Pulp Fiction
3. Ojciec Chrzestny II
4. Chłopcy z Ferajny
5.Ojciec Chrzestny
6. Wściekłe Psy
7. Kasyno
8. Człowiek z Blizną
9. Bonnie i Clyde
10. Nietykalni
1. Dawno temu w Ameryce
2. Pulp Fiction
3. Wściekłe psy
4. Ojciec chrzestny
5. Kasyno
6. Ojciec chrzestny II
7. Chłopcy z ferajny
8. Ścieżka strachu
9. Ghost Dog: Droga samuraja
10. Honor Prizzich